Cases

The Next Organization


Steije Renes
Partner

TNXTO zet eigen Marketing Game in tijdens inhousedag om talent te ontdekken.

The Next Organization (TNXTO) wil in contact komen met goede marketing- en salesstudenten en de bekendheid met de organisatie uitbouwen. Daarom organiseert het bedrijf een inhousedag. Tijdens de dag spelen deelnemers een zelf ontwikkelde Marketing en Sales game. In deze game zetten de deelnemers in groepjes een marktstrategie op, gebaseerd op de customer journey. Aan het eind pitchen ze hun idee à la Dragons’ Den. Het spel is geënt op een klantcase en wordt gespeeld op een iPad met behulp van simulatiesoftware.

UITDAGING
TNXTO bestaat sinds eind 2010 en is een internationaal opererend organisatieadviesbureau, gespecialiseerd in het optimaliseren en innoveren van commercie in organisaties. Er werken zo’n 20 mensen. Het bedrijf heeft een aantal mooie opdrachtgevers, maar heeft nog beperkte bekendheid onder de doelgroep. De uitdaging is toppers op het gebied van marketing en sales te interesseren voor de inhousedag en als het even kan er meteen een aantal nieuwe collega’s aan over te houden. 

AANPAK
De inhousedag fungeerde als brandingtool én als wervingsinstrument, al kwam dat laatste voor een aantal deelnemers nog wel als een verrassing. Qompas regelde de marketing richting high potentials op het gebied van marketingstrategie en –consultancy. Ook benaderde Qompas mensen gericht om hen op de inhousedag attent te maken. Dit leidde tot zo’n 70 cv’s. Daarnaast benaderde TNXTO via de eigen medewerkers een aantal mogelijke kandidaten. Uiteindelijk namen 15 toppers deel aan de dag en de game. Dat had nog enige voeten in de aarde, aangezien precies op die dag de stroom rond Amsterdam langdurig uitviel. Mensen zaten vast in treinen en moesten met kunst- en vliegwerk (en Uber) naar het bedrijf komen. Bovendien staat het spel in ‘de cloud’ en die was even niet beschikbaar. Maar met enige creativiteit werd alles opgelost.

RESULTAAT
De website over de inhousedag kreeg meer dan duizend views en leverde ruim 60 aanmeldingen op. Uit de 15 deelnemers kwamen uiteindelijk drie aannames voor consultant voort en één medewerker die nu bij TNXTO actief is naast de studie. 

Bekijk ook de cases van:

Niels Wiertz


Contentmanager WERKENBIJPWC
PwC

Lees verder »

Michelle Licher


Human Resources
Beiersdorf

Lees verder »